Procurement Analytics
Optimize your product procurement
Designed to easily analyse procurement effectiveness.
This solution is designed to enable business managers to easily analyse their procurement effectiveness in a sophisticated manner. It is customized for multi-industry conglomerate based in New Zealand but can be branded or configured to your specific industry, business unit and vendor structures.
Vendor discounts
Let’s also explore the discounts available from vendors, and the time periods when we get the most discounts:
- Are the discounts different each month or do they remain the same?
- Do some cities get more discounts than others?
Discount by month
If you look at the Total Invoice and Discount % by Month combo chart, we see that February is the busiest month, and September is the least busy month.
Look at the discount percent during these months. When volume increases, the discount shrinks, and when volume is low, the discount increases. The more we need the discount, the worse of a deal we get.
Discount by city
Another area to explore is the discount by city. Select each city in turn see how the other charts change:
- St. Louis had a large spike in total invoices in February and a large dip in discount savings in April.
- Mexico City has the highest discount percentage (11.05%) and Atlanta has the smallest (0.08%).
Advantages of dashboards
Dashboards are a way to monitor your business and see all your most important metrics at a glance. The visualizations on a dashboard can come from one underlying semantic model or many, and from one underlying report or many. A dashboard combines on-premises and cloud data, providing a consolidated view of data.
A dashboard isn’t just a pretty picture. It’s highly interactive, and the tiles update as the underlying data changes.
Dashboards versus reports
Reports and dashboards seem similar because they’re both canvases filled with visualizations, but there are major differences, as you can see in the following table.
Capability | Dashboards | Reports |
Pages | One page | One or more pages |
Data sources | One or more reports and one or more semantic models per dashboard | A single semantic model per report |
Drilling down in visuals | Only if you pin an entire report page to a dashboard. | Yes |
Available in Power BI Desktop | No | Yes. You can build and view reports in Power BI Desktop. |
Filtering | No. You can’t filter or slice a dashboard. You can filter a dashboard tile in focus mode, but can’t save the filter. | Yes. There are many different ways to filter, highlight, and slice. |
Feature content on colleagues’ Home page | Yes | Yes |
Favorites | Yes. You can set multiple dashboards as favorites. | Yes. You can set multiple reports as favorites. |
Natural language queries (Q&A) | Yes | Yes, provided you have edit permissions for the report and underlying semantic model. |
Set alerts | Yes. Available for dashboard tiles in certain circumstances. | No |
Subscribe | Yes. You can subscribe to a dashboard. | Yes. You can subscribe to a report page. |
See underlying semantic model tables and fields | No. You can’t see tables and fields in the dashboard itself, but you can export data. | Yes |
Related content
- Get comfortable with dashboards by taking a tour of one of the sample dashboards.
- Learn about dashboard tiles.
- Want to track an individual dashboard tile and receive an email when it reaches a certain threshold? Create an alert on a tile.
- Learn how to use Power BI Q&A to ask a question about your data and get the answer in the form of a visualization.
Giới thiệu các mẫu báo cáo Power BI về mua sắm
1. KPI mua sắm
Bất kể doanh nghiệp của bạn giải quyết vấn đề gì, dù là hàng hóa vật chất hay dịch vụ kỹ thuật số, việc mua sắm đều quan trọng như nhau. Liên kết các nhu cầu của tổ chức với các nhà cung cấp hoặc nhà thầu, tầm quan trọng của việc mua sắm không thể bị bỏ qua hoặc xem nhẹ.
Báo cáo KPI Mua sắm cung cấp một cái nhìn tổng quan chi tiết, tóm tắt và phác thảo tất cả các số liệu khác nhau quan trọng đối với sự thành công của các bộ phận mua sắm. Loại báo cáo này giúp tổng hợp dữ liệu cho thấy các hoạt động chính của nhóm mua sắm, cùng với mối quan hệ của nhóm với các nhà cung cấp chính của công ty.
Báo cáo KPI hỗ trợ việc quản lý bộ phận thành công, suôn sẻ, đồng thời xây dựng và nâng cao nhận thức về thương hiệu.
Các KPI chính:
- Number of Suppliers – Số lượng nhà cung cấp: chỉ số này theo dõi mức độ phụ thuộc vào các nhà cung cấp. Có quá nhiều nhà cung cấp sẽ cướp đi cơ hội nhận được các khoản chiết khấu có giá trị, trong khi quá ít đồng nghĩa với việc ngày càng phụ thuộc vào họ nhiều hơn và không thể đa dạng hóa.
- Compliance Rate – Tỷ lệ tuân thủ: Các thỏa thuận đơn giản giữa nhà cung cấp và công ty được gọi là sự tuân thủ. Nếu bạn phân loại các nhà cung cấp của mình, bạn có thể thấy mức độ tuân thủ cho từng khu vực và những nơi cần thay đổi.
- Procurement Cycle Time – Thời gian chu kỳ đơn mua: Số liệu này đo lường thời gian chu kỳ của toàn bộ quá trình đặt hàng. Việc giảm khoảng thời gian này sẽ loại bỏ bất kỳ sự thiếu hiệu quả nào, cải thiện tỷ lệ năng suất và nâng cao uy tín thương hiệu.
- Savings: chênh lệch của tổng thanh toán và dự toán
2. Báo cáo về các nhà cung cấp
Khả năng của nhà cung cấp trong việc cung cấp cho công ty của bạn, có thể là hàng hóa hoặc dịch vụ, vào đúng thời điểm, là rất quan trọng.
Tỷ lệ sai sót và thời gian giao hàng là những điều bạn cần xem xét khi theo dõi dữ liệu giao hàng của nhà cung cấp. Điều này có thể cung cấp thông tin có giá trị cao khi phân tích hoạt động của một nhà cung cấp cụ thể. Do đó, đây là một báo cáo mà mọi doanh nghiệp (một lần nữa bất kể quy mô) sẽ được hưởng lợi.
Không thể phủ nhận rằng các nhà cung cấp đóng một vai trò vô giá trong việc mua sắm – rõ ràng điều đó có thể không xảy ra nếu không có họ. Mặc dù vậy, điều quan trọng là phải tiếp tục đo lường từng yếu tố trong hoạt động của họ (theo hợp đồng hiện có giữa hai bên).
Các kpi chính:
- Supplier Defect Rate – Tỷ lệ sai sót của nhà cung cấp: KPI này đo lường chất lượng của các nhà cung cấp liên quan đến dịch vụ mà họ cung cấp, cho phép loại bỏ nhanh chóng, hiệu quả mọi vấn đề trước khi chúng có khả năng leo thang.
- Lead Time – Thời gian dẫn: Thời gian dẫn là thời gian nhà cung cấp mất bao lâu để hoàn thành một đơn đặt hàng. Là một doanh nghiệp hoặc công ty, bạn muốn cắt giảm thời gian thực hiện càng nhiều càng tốt mà không ảnh hưởng đến chất lượng.
- Supplier Availability – Tính sẵn sàng của nhà cung cấp: Khả năng đáp ứng và hành động nhanh chóng của nhà cung cấp khi có nhu cầu cấp thiết là rất quan trọng để đo lường. Thói quen mua hàng của người tiêu dùng giờ đây hơn bao giờ hết, linh hoạt và luôn thay đổi.
- Delivery Time: cho biết thời gian giao hàng của từng nhà cung cấp là sớm, đúng hay muộn so với dự kiến
- Confirmation = DATEDIFF(‘PO_Đặt hàng'[Ngày gửi yêu cầu báo giá],’PO_Đặt hàng'[Ngày ký HĐ],DAY)
- Delivery =[Ngày ký HĐ] – [Ngày giao hàng (Lần 1)]
- Invoicing =[Ngày giao hàng (Lần 1)] – [Ngày chứng từ]
3. Báo cáo chi phí mua sắm
Báo cáo Chi phí mua sắm xem xét chi tiết các chi phí và việc mua hàng liên quan đến các hoạt động mua sắm khác nhau của công ty bạn.
Có một báo cáo tổng hợp tất cả các dữ liệu quan trọng của toàn bộ bộ phận mua hàng là rất có lợi; bạn có thể tối ưu hóa chi phí, dự đoán các nhu cầu khác nhau của các lĩnh vực kinh doanh khác nhau và trên hết là tiết kiệm thời gian.
Báo cáo này bao gồm tất cả các yếu tố của thông tin cần thiết dựa trên chi phí. Cần có “quy trình quản lý chi phí” chất lượng cao và báo cáo này có thể giúp hiểu rõ những việc cần làm để giảm chi phí trong số các chiến lược kinh doanh cần thiết khác.
Các KPI chính:
- Cost of purchase order – Chi phí đơn đặt hàng: bao gồm chi phí vận chuyển, trong quá trình vận hành sẽ bổ sung thêm các loại chi phí khác cho đúng với thực tế
- Cost reduction – chi phí mua sắm giảm được: Chênh lệch giữa giá mua thực tế và dự toán
- Avoiding procurement costs – Tránh chi phí mua sắm: Tránh chi phí không cần thiết cuối cùng có thể giúp doanh nghiệp tiết kiệm được một khoản đáng kể. Báo cáo này sẽ nêu bật các lĩnh vực kém hiệu quả, giúp bạn tránh chúng trong tương lai.
- Procurement ROI – ROI mua sắm: Điều này sẽ giúp phân tích khả năng sinh lời của các khoản đầu tư trong bộ phận thu mua. Tính ra ROI mua sắm của bạn cho phép giá trị hoàn vốn đầu tư tối đa.
4. Báo cáo chất lượng mua hàng
Duy trì chất lượng trong các quy trình mua sắm là điều tối quan trọng.
Việc điều chỉnh các mối quan hệ với nhà cung cấp và tạo ra các hợp đồng có lợi nhất có thể mang lại cho bạn khả năng tối đa hóa giá trị kinh doanh. Báo cáo mua sắm này đảm bảo bạn giữ được chất lượng cấp cao nhất trong khi vẫn đạt được các mục tiêu tiết kiệm chi phí. Nó cung cấp quyền truy cập nhanh vào thông tin quan trọng về các nhà cung cấp hàng đầu của bạn, chi phí nhà cung cấp và hơn thế nữa.
Báo cáo này bao gồm các thành phần cần thiết được yêu cầu để đảm bảo thành công chất lượng từ các quy trình mua sắm của bạn.
Các KPI chính:
- Supplier quality rating – Đánh giá chất lượng nhà cung cấp: KPI này là đánh giá hiệu suất của các nhà cung cấp và mối quan hệ chuyên nghiệp của bạn với họ. Xếp hạng chất lượng nhà cung cấp này giúp bạn giải quyết trực tiếp các vấn đề trong chuỗi cung ứng của mình. Nó cũng cho phép bạn dễ dàng phát hiện và khắc phục các vấn đề về hiệu suất.
- Purchase in time and budget – Mua hàng trong thời gian và ngân sách: Điều này cho phép phân tích chi phí cụ thể trong từng nhóm mua sắm. Ngoài ra, bạn cũng sẽ có được cái nhìn tổng quan về cách các sáng kiến mua sắm được thúc đẩy bởi chi tiêu và ngân sách.
- Spend under management – Chi tiêu trong tầm quản lý: Luôn cập nhật và tối ưu hóa chi tiêu là những gì KPI này tập trung vào. Bạn có thể phát hiện các xu hướng trong quá trình mua sắm một cách dễ dàng và giữ cho ngân sách của bạn luôn theo dõi. Về cơ bản, nó đảm bảo một doanh nghiệp hoạt động tốt trên một hạn mức tài chính.
INDA Analytics là giải pháp tổng quan được sử dụng để phân tích, theo dõi và báo cáo dữ liệu của công ty trong thời gian thực. Nếu bạn quan tâm bạn có thể tham khảo tại đây
Transform Your Procurement Data into Actionable Insights
Power BI for Procurement Analytics
Visualize Your Data
Visualize your data in real-time to optimize procurement processes and drive better decision-making.
Procurement Analytics
Spend and budget analysis, manage vendor relationships, and streamline your procurement processes.
Real-time Reporting
Get instant insights into your procurement data, helping you to make data-driven decisions quickly and efficiently.
Visualize Your Data
Visualize your data in real-time to optimize procurement processes and drive better decision-making.
Procurement Analytics
Spend and budget analysis, manage vendor relationships, and streamline your procurement processes.
Real-time Reporting
Get instant insights into your procurement data, helping you to make data-driven decisions quickly and efficiently.
Spending trends
First, let’s look for trends in spending by category and location.
-
In the Power BI service, find the workspace where you saved the sample. Select the Procurement Analysis Sample report, then the Spend Overview page.
If you’re using Power BI Desktop, open the .pbix file and select the Spend Overview tab.
Note the following details:
- In the Total Invoice by Month and Category line chart, the Direct category has consistent spending, Logistics has a peak in December, and Other has a spike in February.
- In the Total Invoice by Country/Region map, most of our spending is in the United States.
- In the Total Invoice by Sub Category column chart, Hardware and Indirect Goods & Services are the biggest spend categories.
- In the Total Invoice by Tier bar chart, most of our business is done with our tier 1 (top 10) vendors. Doing so enables us to manage better vendor relationships.
Spending in Mexico
Let’s explore the spending areas in Mexico.
-
In the Total Invoice by Country/Region map, select the Mexico bubble. Notice that in the Total Invoice by Sub Category column chart, most spending is in the Indirect Goods & Services sub category.
-
Drill down into the Indirect Goods & Services column:
-
In the Total Invoice by Sub Category chart, select the drill-down arrow
in the upper-right corner of the chart.
-
Select the Indirect Goods & Services column.
As you can see, the highest spending by far is for the Sales & Marketing subcategory.
-
Select Mexico in the map again.
For Mexico, the biggest spending is in the Maintenance & Repair subcategory.
-
-
Select the up arrow on the upper-left corner of the chart to drill back up.
-
Select the drill-down arrow again to turn off the drill-down feature.
-
In the top navigation pane, select Procurement Analysis Sample to return to the dashboard.
Try our Live Demo Below:
Browse through dashboards and click to interact with graphics and stats.
Contact Us Today!
Walkerscott are Experts in Microsoft Business Applications with specialties in Microsoft Dynamics 365, Power Platform and Application Modernisation. Get in touch with us to help you find the best solution for your business needs. Talk to a Clever expert.
Call Us
Australia:1300 490 795
New Zealand: 0800 111 728
Email Us
The procurement dashboard visualizes data in an easy-to-understand manner to make it easy for users to understand and analyze company-wide procurement spending. A procurement dashboard usually includes financial and non-financial metrics and KPI results.
A company can enhance its strategy by tracking the right procurement KPIs, which prevent minor inefficiencies from becoming major issues, and which provide insight into effective practices and supplier relationships. The procurement dashboard controls from the time when the need for a particular product or service is identified to when it is received and the overall purchasing of goods and raw materials.
The right procurement report will enable organizations to thrive in a competitive economy. It connects the firm’s needs with its suppliers or contractors in a strategic way. However, modern dashboards enable users to analyze data from multiple sources under one interactive roof simultaneously, saving time and focusing on generating actionable insights.
Data for procurement reports can be retrieved from an accounting or enterprise resource planning (ERP) system’s procurement or Accounts Payable modules. Traditionally, companies created and managed these reports using spreadsheets or static presentations to manage data. However, it is time to move on from old practices and use modern online reporting software to transform the results and increase profit margins.
Learn more to know about GEP’s procurement savings dashboard.
GEP SMART is an AI-powered, cloud-native source-to-pay platform for direct and indirect procurement. GEP SMART offers comprehensive source-to-pay functionality in one user-friendly platform, inclusive of spend analysis, sourcing, contract management, supplier management, procure-to-pay, savings project management and savings tracking, invoicing and other related functionalities.
GEP NEXXE is a unified and comprehensive supply chain platform that provides end-to-end planning, visibility, execution and collaboration capabilities for today’s complex, global supply chains. Built on a foundation of data, artificial intelligence and cognitive technologies, GEP NEXXE helps enterprises digitally transform their supply chains and turn them into a competitive advantage.
Introduction to dashboards for Power BI designers
APPLIES TO:
Power BI Desktop
Power BI service
A Power BI dashboard is a single page, often called a canvas, that tells a story through visualizations. Because it’s limited to one page, a well-designed dashboard contains only the highlights of that story. Readers can view related reports for the details.
Dashboards are a feature of the Power BI service. They’re not available in Power BI Desktop. You can’t create dashboards on mobile devices, but you can view and share them there.
Get the sample
Before you can use the sample, you must first get the sample in one of the following ways:
- Get the built-in sample in the Power BI service.
- Download the .pbix file.
- Download the Excel workbook.
Get the built-in sample
-
Open the Power BI service (
app.powerbi.com
), and select Learn in the left navigation. -
On the Learning center page, under Sample reports, scroll until you see the Procurement Analysis Sample.
-
Select the sample. It opens in Reading mode.
-
Power BI imports the built-in sample, adding a new dashboard, report, and semantic model to your current workspace.
Select the dashboard to view the sample dashboard.
Get the .pbix file for this sample
Alternatively, you can download the Procurement Analysis sample as a .pbix file, which is designed for use with Power BI Desktop.
-
After you open the file in Power BI Desktop, select File > Publish > Publish to Power BI or choose Publish in the Home ribbon.
-
In the Publish to Power BI dialog, choose a workspace and then Select.
-
In the Power BI service, in your workspace, scroll down to the Procurement Analysis Sample report and select to open.
-
From the More options (…) menu, select Pin to a dashboard. Select New dashboard, enter a name, and choose Pin live.
The dashboard that you create this way isn’t the same as the sample dashboard created by the built-in sample. You can still use Q&A and make changes to your dashboard.
Get the Excel workbook for this sample
If you want to view the data source for this sample, it’s also available as an Excel workbook. To see the raw data, enable the Data Analysis add-ins, and then select Power Pivot > Manage.
If you want to get and use the Excel file in the Power BI service, follow these steps:
-
Download the sample from Power BI Desktop samples. The file is called Procurement Analysis Sample-no-PV.xlsx.
-
Open the file in Excel and then select File > Publish > Publish to Power BI.
-
Select a workspace, such as My workspace, and choose Export.
There are different ways to work with Excel files. For more information, see Explore the Excel samples in Excel.
-
In the Power BI service, the exported data appears as a semantic model in the selected workspace. Select More options (…) > Auto-create report.
-
Select Save, enter a name for your report, and then choose Save.
-
From the More options (…) menu, select Pin to a dashboard. Select New dashboard, enter a name, and choose Pin live.
The dashboard that you create this way isn’t the same as the sample dashboard created by the built-in sample. You can still use Q&A and make changes to your dashboard.
Feedback
Submit and view feedback for
Procurement-related reports are documents that summarize the results of a procurement process. Buyers, sellers can use them, and other stakeholders to understand the procurement progress and decide how to continue or terminate the process.
Procurement-related reports can fall into a few general categories: financial, performance, and risk management.
Financial statements include such items as budget information, expenses, and revenue.
Performance reports track the progress of a company’s objectives.
Businesses can use these risk reviews to explore which areas they may need to change to avoid criticism and increase success.
Reports are used for various purposes, such as marketing and customer service. Here’s how you can prepare procurement-related reports in four easy steps:
The first step is to identify the purpose of the information. It will help you decide which aspects of procurement to cover.
Once you know the report’s purpose, you must determine who will read it. It will help you choose which data to include and which format to use.
It includes information from internal and external sources. Once you know who will read your report, you must decide which data sources to use.
Once you have chosen data sources and evaluated them, you need to format and present the information in a proper report format.
A report is an informative document with data organized in a narrative, graphic, or tabular form. Reports can be prepared on random requests or periodic regularity as required by the user. Procurement organizations use various reports (such as spend report, supplier base report, accounts payable report) to study factors influencing enterprise-wide spend and to streamline the entire procurement operation .
GEP SMART is an AI-powered, cloud-native source-to-pay platform for direct and indirect procurement. GEP SMART offers comprehensive source-to-pay functionality in one user-friendly platform, inclusive of spend analysis, sourcing, contract management, supplier management, procure-to-pay, savings project management and savings tracking, invoicing and other related functionalities.
GEP NEXXE is a unified and comprehensive supply chain platform that provides end-to-end planning, visibility, execution and collaboration capabilities for today’s complex, global supply chains. Built on a foundation of data, artificial intelligence and cognitive technologies, GEP NEXXE helps enterprises digitally transform their supply chains and turn them into a competitive advantage.
Course
Get Started Learning Power BI Today!
Master the Power BI basics and learn to use the data visualization software to build impactful reports.
3 hr
320K
Course
Reports in Power BI
Take your Power BI visualizations up a level with the skills you already have. Learn alternative data storytelling techniques to simply building dashboards.
3 hr
10.7K
Track
Power BI Fundamentals
Gain the essential skills you need to use Power BI. Create your own visualizations and dashboards from scratch. No prior experience required.
17 hours hr
See More
Related
See MoreSee More
What are Power BI Semantic Models?
Learn about semantic models in Power BI, their components, modes, and best practices to create and manage them.
Joleen Bothma
7 min
An 8-Step Guide to Becoming a Power BI Developer in 2024
Become a Power BI developer in 2024 with this complete roadmap.
Joleen Bothma
12 min
Unlock your potential with our guide to Power BI certification: preparation tips, DataCamp resources, and career benefits.
Matt Crabtree
10 min
Avoiding Burnout for Data Professionals with Jen Fisher, Human Sustainability Leader at Deloitte
Jen and Adel cover Jen’s own personal experience with burnout, the role of a Chief Wellbeing Officer, the impact of work on our overall well-being, the patterns that lead to burnout, the future of human sustainability in the workplace and much more.
Adel Nehme
44 min
How to Use the SUMX Power BI Functions
Explore the SUMX function in Power BI, its syntax, how it works, and best practices to keep in mind.
Joleen Bothma
8 min
Mastering SWITCH in DAX for Power BI: A Comprehensive Guide
Explore the Power BI SWITCH function, what it is, how to use it, and some common pitfalls and best practices.
Joleen Bothma
10 min
Giới thiệu về Procurement Analytics Dashboard
Để duy trì thành công trong môi trường kinh doanh hiện đại ngày nay, điều quan trọng là không chỉ biết tiền của bạn đang đi đâu mà còn phải sử dụng đúng cách. Báo cáo mua hàng và phân tích quy trình thường xuyên sẽ giúp đảm bảo các nguồn lực đang được phân phối và quản lý một cách hợp lý. Nhiều loại báo cáo mua sắm khác nhau có thể được sử dụng để đảm bảo lợi nhuận trong các lĩnh vực khác nhau thông qua các KPI khác nhau.
Feedback
Submit and view feedback for
Have full control of your dashboard display, showcasing the data that’s most important to your organisation.
Find the data you need quickly by using smart filters and sliders to segment your reports. Great for tracking your savings!
The customisation element doesn’t have to stop at graphs. We are able to fully white-label your dashboard featuring company colours or logos.
Our Smart Dashboards operate in real-time, meaning every event you run will be easily trackable. Keep up to date with your savings and latest events.
Our team can have your Power BI dashboards up and running in no time and for as little as £1000. Speak to your Account Manager today to get started. Most companies have it without realising.
Below is an example of one of our Smart Dashboards in action. The example is fully interactive and allows you to filter information as you need.
“Since upgrading our dashboard, Market Dojo’s integration with Microsoft Power BI has successfully provided intelligence directly within the Market Dojo portal. Reports facilitating the intelligence, automatically refresh on a daily basis, providing information which now significantly contributes towards the management of suppliers and achieving Sopra Steria’s sustainable supply chain objectives.”
Graham Roberts Procurement Development Manager, Sopra Steria
Related content
This environment is a safe one to play in, because you can choose not to save your changes. But if you do save them, you can always return to the Learning center for a new copy of this sample.
We hope this tour has shown how Power BI dashboards, Q&A, and reports can provide insights into sample data. Now it’s your turn. Connect to your own data. With Power BI, you can connect to a wide variety of data sources. To learn more, see Get started creating in the Power BI service.
Báo cáo phân tích mua sắm trong Power BI – Procurement Analysis Power BI Dashboard
Thông tin:
-
Nó phân tích chi tiêu của một công ty sản xuất cho các nhà cung cấp theo danh mục và vị trí.
-
Chúng tôi khám phá những lĩnh vực sau:
-
Những nhà cung cấp hàng đầu là ai.
-
Những danh mục nào chúng tôi chi tiêu nhiều nhất.
-
Nhà cung cấp nào cung cấp cho chúng tôi chiết khấu cao nhất và khi nào.
– Tham khảo báo cáo tại: https://docs.microsoft.com/en-us/power-bi/create-reports/sample-procurement
Trở thành nhà phân tích và trực quan hóa lành nghề với Power BI – 2022
Trở thành Nhà phân tích dữ liệu lành nghề với Power BI, một bộ công cụ thông minh dành cho doanh nghiệp được thiết kế để đơn giản hóa việc làm sạch, chuẩn hóa cấu trúc dữ liệu và trực quan hóa các báo cáo 1 cách chuyên nghiệp. ✅ Nếu Bạn muốn tạo ra các báo cáo có tính tương tác cao thì Power BI đã cung cấp cho bạn đầy đủ các tính năng để có thể chuyển đổi dữ liệu, phân tích và hiển thị dữ liệu một cách trực quan nhất.✅ Nếu vai trò của Bạn là: phân tích thống kê, quản trị số liệu, sales marketing, tài chính, kế toán, kế hoạch đầu tư, quản trị ngân sách, quản trị rủi rõ, quản trị nhân sự,.v..v.. thì Power BI sẽ là trợ thủ đắc lực dành cho Bạn.
Dưới đây là những gì Bạn sẽ học được từ khóa đào tạo nhân sự này:✅ Khám phá các tính năng của Power BI và học cách sử dụng chúng hiệu quả nhất.✅ Hiểu Power BI Desktop và các thành phần của nó.✅ Sử dụng Power Query Editor để kết nối với các loại nguồn dữ liệu khác nhau.✅ Cách làm việc trên Data Model và hiểu rõ sự khác biệt.✅ Cách làm việc trong các chế độ xem khác nhau của Data Model.✅ Cách tạo các cột và các phép đo lường.✅ Cách xây dựng mối quan hệ giữa các bảng khác nhau.✅ Cách tạo báo cáo với các kiểu trực quan hóa tương tác khác nhau.✅ Cách sử dụng Power BI Service để tạo Dashboard cũng như chia sẻ và xuất bản kết quả của bạn.✅ Cách truy cập kết quả của bạn từ nhiều thiết bị bằng Power BI Mobile.✅ Cách tạo hình ảnh tùy chỉnh và Công cụ dành cho nhà phát triển Power BI.✅ Cách sử dụng công cụ Business Intelligence dễ dàng nhất để tạo các báo cáo và trang tổng quan tuyệt đẹp.✅ Cách bạn có thể hình dung dữ liệu đó theo cách có ý nghĩa để làm sống lại thông tin chi tiết về doanh nghiệp của bạn hơn bao giờ hết.✅ Cách để kết nối với nhiều nguồn dữ liệu như SQL Server, Excel, CSV, JSON, XML, SQL Analysis Services, v.v.✅ Cách sử dụng sức mạnh của ngôn ngữ M & DAX, để xử lý dữ liệu cũng như tạo ra các phép đo lường hiệu quả.✅ Và còn rất nhiều hơn kiến thức chuyên môn khác nữa.
– Cảm ơn bạn đã dành thời gian lắng nghe những chia sẻ những điều tuyệt vời về Power BI. Và tuyệt vời hơn nữa nếu IMIC được góp phần vào sự thành công của bạn!
Bạn đang muốn tìm kiếm 1 công việc với mức thu nhập cao.✅ Hoặc là bạn đang muốn chuyển đổi công việc mà chưa biết theo học ngành nghề gì cho tốt.✅ Giới thiệu với bạn Chương trình đào tạo nhân sự dài hạn trong 12 tháng với những điều đặc biệt mà chỉ có tại IMIC và đây cũng chính là sự lựa chọn phù hợp nhất dành cho bạn:👉 Thứ nhất: Học viên được đào tạo bài bản kỹ năng, kiến thức chuyên môn lý thuyết, thực hành, thực chiến nhiều dự án và chia sẻ những kinh nghiệm thực tế từ Chuyên gia có nhiều năm kinh nghiệm dự án cũng như tâm huyết truyền nghề.👉 Thứ hai: Được ký hợp đồng cam kết chất lượng đào tạo cũng như mức lương sau tốt nghiệp và đi làm tại các đối tác tuyển dụng của IMIC. Trả lại học phí nếu không đúng những gì đã ký kết.👉 Thứ ba: Cam kết hỗ trợ giới thiệu công việc sang đối tác tuyển dụng trong vòng 10 năm liên tục.👉 Thứ tư: Được hỗ trợ tài chính với mức lãi suất 0 đồng qua ngân hàng VIB Bank.👉 Có 4 Chương trình đào tạo nhân sự dài hạn dành cho bạn lựa chọn theo học. Gồm có:1) Data Scientist full-stack2) Embedded System & IoT development full-stack3) Game development full-stack4) Web development full-stack✅ Cảm ơn bạn đã dành thời gian lắng nghe những chia sẻ của mình. Và tuyệt vời hơn nữa nếu IMIC được góp phần vào sự thành công của bạn.✅ Hãy liên hệ ngay với Phòng tư vấn tuyển sinh để được hỗ trợ về thủ tục nhập học.✅ Chúc bạn luôn có nhiều sức khỏe và thành công!
Total analysis of Purchase area.
Analyze Values, Orders, Delivery, and Budgets with 84 measures with 35 including rich time intelligence and 20 global dimensions out-of-the-box.
Direct link to Web Demo>>
(Use Incognito – no need to log off from your PBI account.)
Account:
[email protected]
Password:
PBIweL0Ve (careful 0=zero)
Total analysis of Purchase area.
Analyze Values, Orders, Delivery, and Budgets with 84 measures with 35 including rich time intelligence and 20 global dimensions out-of-the-box.
Direct link to Web Demo>>
(Use Incognito – no need to log off from your PBI account.)
Account:
[email protected]
Password:
PBIweL0Ve (careful 0=zero)
Procurement Analysis sample for Power BI: Take a tour
The Procurement Analysis built-in sample contains a dashboard, report, and semantic model that analyze a manufacturing company’s spending on vendors by category and location. In the sample, we explore:
- Who the top vendors are.
- What categories we spend the most on.
- Which vendors give us the highest discount and when.
This sample is part of a series that shows how you can use Power BI with business-oriented data, reports, and dashboards. The company obviEnce created this sample using real, anonymized data. The data is available in several formats: built-in sample in the Power BI service, .pbix Power BI Desktop file, or Excel workbook. See Samples for Power BI.
This tutorial explores the Procurement Analysis built-in sample in the Power BI service. Because the report experience is similar in Power BI Desktop and in the service, you can also follow along by using the sample .pbix file in Power BI Desktop.
Evaluate different cities
We can use highlighting to evaluate different cities.
-
Select the dashboard tile, Total Invoice, Discount % By Month, which opens the Discount Analysis page of the Procurement Analysis Sample report.
If you’re using Power BI Desktop, select the Discount Analysis tab.
-
In the Total Invoice by City tree map, select each city in turn to see how they compare. Notice that almost all of Miami’s invoices are from tier 1 vendors.
Why is DataToBiz a One-Stop Procurement Solution?
Spend Analysis
We help you unleash the power of your spending data, gain valuable insights, optimize procurement, and track savings in real-time.
Budget Analysis
Achieve complete financial visibility with DataToBiz’s Power BI solutions. We help you streamline your procurement budget, gain control over your finances, and maximize your ROI
Vendor Management
Manage your vendor relationships with ease. We help you streamline vendor onboarding, track performance, and ensure compliance.
Data Optimization
Visualize, clean, transform, and model your procurement data to make it more meaningful and useful for your organization with a Power BI dashboard.
Seamless Integration
Offering seamless integration with your existing enterprise systems and applications to ensure an unhindered flow of data and insights.
Spend Analysis
We help you unleash the power of your spending data, gain valuable insights, optimize procurement, and track savings in real-time.
Budget Analysis
Achieve complete financial visibility with DataToBiz’s Power BI solutions. We help you streamline your procurement budget, gain control over your finances, and maximize your ROI.
Vendor Management
Manage your vendor relationships with ease. We help you streamline vendor onboarding, track performance, and ensure compliance.
Data Optimization
Visualize, clean, transform, and model your procurement data to make it more meaningful and useful for your organization with a Power BI dashboard.
Seamless Integration
Offering seamless integration with your existing enterprise systems and applications to ensure an unhindered flow of data and insights.
Edit the report
Select Edit in the Power BI header bar to explore in the editing view:
- See how the pages are made, the fields in each chart, and the filters on the pages.
- Add pages and charts, based on the same data.
- Change the visualization type for each chart.
- Pin charts of interest to your dashboard.
Dashboard basics
The visualizations you see on the dashboard are called tiles. You pin tiles to a dashboard from reports, and each report is based on a semantic model. A dashboard is an introduction to the underlying reports and semantic models. Selecting a visualization takes you to the report and semantic model that it’s based on. If you’re new to Power BI, see Basic concepts for designers in the Power BI service.
You can pin many kinds of tiles to dashboards:
- Pin a tile from a report.
- Pin a tile from another dashboard.
- Pin a tile from Excel.
- Create a tile in Q&A and pin it.
- Pin an entire report page.
- Add images, videos, and more to a dashboard.
Key Benefits of using Power BI for Procurement Analytics
Identify problem areas and devise effective and targeted interventions through:
- Understanding procurement and return-to-vendor costs and their correlation with net margin across product categories and vendors at a high-level
- Analysing vendor performance in terms of reliable delivery, defects and lead time at a high-level across locations and product categories and drilling down into important SKUs
The solution comes with all the out-of-the-box functionalities within Power BI – ability to:
- View and subscribe to reports on the go on the Power BI mobile app
- Set up alerts to notify you when data in your reports changes beyond limits you set
- Connect to other relevant data sources and mash these together
- Transform data and add new metrics and reports / edit existing reports
- Perform adhoc analysis and dig deeper using the built-in analytics capabilities
- Collaborate on and share customized dashboards and interactive reports
- Keep data secure while giving user groups access to the insights they need
Who can create a dashboard?
The ability to create a dashboard is considered a creator feature and requires edit permissions on the report. Edit permissions are available to report creators and to colleagues the creator grants access to. For example, if a coworker creates a report in workspace ABC and adds you as a member of that workspace, you and your coworker both have edit permissions. On the other hand, if a report has been shared with you directly or as part of a Power BI app, you’re consuming the report. You may not be able to pin tiles to a dashboard.
Important
You need a Power BI Pro or Premium Per User (PPU) license to create dashboards in workspaces. You can create dashboards in your own My Workspace without a Power BI Pro or Premium Per User (PPU) license.
Keywords searched by users: procurement dashboard power bi
Categories: Cập nhật 22 Procurement Dashboard Power Bi
See more here: kientrucannam.vn
See more: https://kientrucannam.vn/vn/